
Ungdom, danning og fellesskap : samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv
Maria Øksnes, Einar Sundsdal og Cecilie R. Haugen (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2018
·
Hylleplass: 306.43 UNG
Ledig
- Hovedbiblioteket, voksen, 2. etasje: 1 av 1 ledig
Plassering: Fagbøker (hylleplass: 306.43 UNG)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010596204 *003NO-LaBS *00520211108191621.0 *007t *008181218s2018 no er 0 mul d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-02-50363-5$qh.$cNkr 379.00 *0243 $a9788202503635 *035 $a(NO-LaBS)10994181(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150182739 *040 $bnor *0410 $anob$adan$aswe *08204$a306.4309481$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c306.43$dUNG *24500$aUngdom, danning og fellesskap$bsamfunns- og kulturpedagogiske perspektiv$cMaria Øksnes, Einar Sundsdal og Cecilie R. Haugen (red.) *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2018 *300 $a244 s.$bill.$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)1033199 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)2112181 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)6047343 *5208 $aDenne boka bidrar med forskningsbasert kunnskap om ungdom, danning og fellesskap i skole- og hverdagsliv. Grunnleggende pedagogiske begreper aktualiseres. Bokas bidragsytere representerer et mangfold av samfunns- og kulturpedagogiske tilnærminger og artiklene viser fagområdets bredde både metodisk og tematisk. De handler blant annet om frafall, tilhørighet, rus, Instagram, dataspill og lek. Ungdom er et lite prioritert forskningsområde. Undersøkelser viser at det finnes lite forskning på unge mellom 10 og 24 år. Mye av den pedagogiske forskningen på feltet har hatt et nokså ensidig skole- og læringsfokus, og er gjerne begrunnet med hensyn til politisk målsettinger om kvalifisering til arbeidsliv. Det er behov for å komplementere denne forskningen med andre perspektiver som ikke er ensidig instrumentelt begrunnet, men som bidrar med kunnskap som er forankret i et bredere samfunnsmessig og kulturhistorisk perspektiv. Denne boka er et bidrag til dette. *65007$aSosialpedagogikk$9nob$2Bokbasen AS$_26158300 *65007$aUngdom$2Bokbasen AS$_11089700 *7001 $aHaugen, Cecilie Rønning$d1974-$0(NO-TrBIB)2112181$eredaktør$4edt$8f$_26158500 *7001 $aSundsdal, Einar$d1978-$0(NO-TrBIB)6047343$eredaktør$4edt$8m$_26158600 *7001 $aØksnes, Maria$d1974-$0(NO-TrBIB)1033199$eredaktør$4edt$8f$_22000700 *85641$amedia.boknett.no$uhttps://media.boknett.no/objects/39/27/150182739/productimage_ORG_539bf7ca912e7ec7e0553f87e7083634be5d8539.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *90010$aRønning Haugen, Cecilie$jNO$zHaugen, Cecilie Rønning$_26158700 ^