*0010594601
*003NO-LaBS
*00520211108192436.0
*007t
*008100304s2010 no er 0 nob d
*009 nam 22002175
*019 $bl
*020 $a978-82-05-39973-0$qh.
*0243 $a9788205399730
*035 $a(NO-LaBS)1071706(bibid)
*035 $a(NO-OsBAS)150115541
*040 $bnor
*08204$a372.21$223/nor$qNO-OsBAS
*090 $c372.21$dBAR
*24500$aBarn i utvikling
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2010
*300 $a360 s.$bill.$c25 cm
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*4901 $aBarnas barnehage$v2
*5208 $aSterk og positiv utvikling av barn i barnehagen er nært knyttet til kvaliteten i barnehagen. Denne boka tematiserer og drøfter teoretiske og praktiske aspekter ved kvaliteten i barnehagens praksis. Gjennom eksempler, teori og forskning viser forfatterne hvordan kvalitet i barnehagens innhold og praksis er knyttet til det enkelte barns utvikling. Noen av temaene som blir belyst er:? personlighetsutvikling? språkutvikling? utviklingsstøttende samspill? utvikling av motoriske ferdigheter? betydningen av risikofylt lek ? sosialisering? sosial kompetanse? mangfold og inkludering? foreldresamarbeidBoken er del i en serie bøker, Barnas barnehage, hvor hensikten med bøkene er å samle relevant og aktuell, forskningsbasert men praksisnær kunnskap som belyser de utfordringer dagens førskolelærere, foreldre og samfunnet står overfor med tanke på barns utvikling og oppvekst i tiden de bruker i barnehagen. En viktig hensikt er også å sette barna i fokus; hvordan de mestrer å nyttiggjøre seg barnehagens hverdag på en positiv måte for sin egen utvikling.
*65004$aBarnehagepedagogikk$_19788000
*7001 $aKvello, Øyvind$d1966-$eredaktør$4edt$8m$_16640500
*830 0$aBarnas barnehage$v2$_18457300
^