*0011011738
*00520231004230523.0
*007ta
*008230823t2023||||no# ###e#|||||00|#0#nob|d
*00900000cam#a2200000#c#4500
*019 $bl
*020 #$a9788245043556$cNkr 389.00$qheftet
*035 $a(NO-LaBS)21349069(bibid)
*035 $a(NO-OsBAS)150469304
*040 $aNO-OsBAS$bnob$erda
*041 $anob$hnob
*082 $a901$qNO-OsBAS$223/nor/20230929
*090 $c901$dMEL
*1001#$aMelve, Leidulf$d1972-$0(NO-TrBIB)99047212$4aut$_40543300
*24510$aÅ studere historie$cLeidulf Melve, Eivind Heldaas Seland
*264 $aBergen$bFagbokforlaget$c2023
*300 #$a206 sider$c23 cm
*336 #$atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 #$auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338 #$abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)1062382$2bokbas
*386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)99047212$2bokbas
*4901#$aÅ studere-serien
*520 #$aDenne boken handler om hvordan man kan få mest mulig ut av å studere fortellinger om fortida. Den diskuterer hva som er mål og mening med historiefaget, forklarer hvordan historikere arbeider, og ser blant annet på hvordan historisk kunnskap ble forstått i tidligere perioder og hvordan vi forstår den i dag. Forfatterne legger stor vekt på den viktige rollen historie spiller i dagens samfunn, for eksempel i individuell og kollektiv identitetsdanning. Boken inneholder mange praktiske råd om både å tenke historisk, og det å lese og skrive faghistoriske tekster. Leidulf Melve er professor i historie ved Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap, Universitetet i Bergen. Eivind Heldaas Seland er professor i historie ved Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap, Universitetet i Bergen. Se flere utgitte og planlagte bøker i Å studere-serien her.
*650 7$aHistorie$2bokbas$9nob$_41196200
*7001#$aSeland, Eivind Heldaas$d1975-$0(NO-TrBIB)1062382$4aut$_26415100
*830 0$aÅ studere-serien$_42072800
*8521#$h901$iM
*85641$asr.bokbasen.io$qimage/jpeg$uhttps://sr.bokbasen.io/coverimage/9788245043556/org/jpg$3Omslagsbilde
^