
Barnehagens fysiske inne- og utemiljø : inspirasjon til lek
Ellen Beate Hansen Sandseter og Rune Storli (red.)Bok · Bokmål · utgitt [2020]
·
Hylleplass: 372.21 BAR
Ledig
- Hovedbiblioteket, voksen, 2. etasje: 1 av 1 ledig
(hylleplass: 372.21 BAR)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001954370 *003NO-LaBS *00520211108192205.0 *007t *008200127s2020 no er 0 mul d *009 cam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-03443-0$qheftet$cNkr 389.00 *0243 $a9788215034430 *035 $a(NO-LaBS)12409015(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150339650 *040 $bnor *0410 $anob$aeng *08204$a372.21$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c372.21$dBAR *24500$aBarnehagens fysiske inne- og utemiljø$binspirasjon til lek$cEllen Beate Hansen Sandseter og Rune Storli (red.) *260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2020] *300 $a227 sider$billustrasjoner$c25 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)1013649 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)97042742 *5208 $aEn best mulig utforming av barnehagens fysiske miljø, bygg og uteområder fremmer barnas frilek og styrker deres trivsel. Lekemiljøer som innbyr til mange ulike typer lek, er viktig for barnas involvering, trivsel og fysiske aktivitetsnivå. Det å jobbe med det fysiske miljøet i barnehagen, ved å utvikle gode lekesoner både inne og ute, styrker barnas muligheter for lek. «Barnehagens fysiske inne- og utemiljø» har som mål å vise aktører i barnehagefeltet hvor viktig det er å forbedre det fysiske miljøet i barnehagen, og hvordan dette kan gjøres. I boka presenteres leseren for både et barnehagefaglig perspektiv og arkitektens og landskapsarkitektens syn på utvikling av gode inne- og utemiljøer. «Barnehagens fysiske inne- og utemiljø» er et resultat av forskningsprosjektet EnCompetence, et samarbeidsprosjekt mellom DMMH, OsloMet, Nasjonalt kunnskapssenter for barnehager, Espira, Læringsverkstedet og Trondheim kommune. Redaktørene Ellen Beate H. Sandseter og Rune Storli har med seg følgende bidragsytere: Henrikke Sølvberg Borgersen, Maria Brennhovd, Sara Brunelle, Mariana Brussoni, Birger Dahl, Randi Evenstad, Magnus Harseth, Susan Herrington, Linn Camilla Jahren, Aud Sigrun Moe, Tonje Rasmussen, Tove Ravnholt, Ole Johan Sando, Tonje Sæther, May Liss Tobiassen og Jens Zeevaert. *65007$aBarnehagepedagogikk$2Bokbasen AS$9nob$_41328300 *65007$aLandskapsarkitektur$2Bokbasen AS$_41113900 *65007$aLandskapsarkitektur$2Bokbasen AS$_41113900 *65007$aLeik$2Bokbasen AS$9nno$_42317100 *65007$aLek$2Bokbasen AS$9nob$_41399200 *7001 $aSandseter, Ellen Beate Hansen$d1972-$0(NO-TrBIB)1013649$eredaktør$4edt$8f$_29057900 *7001 $aStorli, Rune$d1961-$0(NO-TrBIB)97042742$eredaktør$4edt$8m$_29058000 *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/50/96/150339650/productimage_ORG_92042c564328691cbfce94f57283de70df12c2cc.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *90010$aHansen Sandseter, Ellen Beate$jNO$zSandseter, Ellen Beate Hansen$_29058100 ^